Leiebetingelser for leie av Brakka eller Melkebutikken

Melkebutikken og Brakka er borettslagets fellesrom som skal brukes til beboernes beste.

Melkebutikken er ca 80 m², fordelt på to etasjer. Det er stoler og bord til 20- 25 personer. Det er kjøkkenutstyr som glass, tallerkener, bestikk og kopper til . 24 personer og i tillegg er kjøkkenet utstyrt med det mest nødvendige, inkl. oppvaskmaskin, komfyr med stekeovn, kaffetrakter og vaffeljern. Lokalet har trådløst internett, et Sonos lydanlegg med 3 soner i lokalet som kan kobles til via app eller via minijack, lyseffekter, samt fastmontert storskjerm og prosjektor i begge etasjer som kan kobles til via HDMI eller Google Chrome.

Brakka er ca 50 m², med et hovedrom, et lite kjøkken og toalett. Bord og stoler til ca. 20 – 25 personer. Kjøkkenet her har også det mest nødvendige til ca. 25 personer, inkl. oppvaskmaskin, komfyr med stekeovn, kaffetraktere. Prosjektor og lerret kan dessuten bestilles på epost.

LEIEFORMÅL:

Lokalene kan brukes til

  • Lukkede arrangement for beboere, som barnebursdag, konfirmasjon/navnedag, selskap ol. Det er kun medlemmer i borettslaget som har anledning til å bestille lokaler til slike arrangementer.
  • Åpne arrangement med et ideelt formål knyttet til lokalmiljøet, som møter i fotballklubben, ungdomsklubb, strikkeklubb, seniortreff ol. Er det arrangører som ikke tidligere er kjent for borettslaget må det sannsynliggjøres at aktiviteten vil komme lokalmiljøet til gode.
  • Kommersielle arrangement, som møterom for firmaer, utsalg eller showrom for varer ol.

Hvis det er tvil om hvilket formål leieforespørsler har, vil styret foreta en skjønnsmessig avgjørelse.

LEIETIDER:

Lokalene kan leies enten på dagtid (kl 08-16) eller kveldstid (kl 17-22). Arrangementer som strekker seg over dag og kveld må påregne å betale leie for begge perioder.

LEIEPRISER:

Styret fastsetter leiepriser for ulike formål. Pr i dag er prisene som følger

  • Lukkede arrangement for beboere: Melkebutikken kr 500, Brakka kr 350 pr gang.
  • Åpne arrangement med et ideelt formål: Melkebutikken kr 0, Brakka kr 0 pr gang.
  • Kommersielle arrangement: Melkebutikken kr 1000, Brakka kr 500 pr gang.

Leieprisene kan justeres av styret uten forvarsel.

LEIEBETINGELSER:

  • Det er ikke anledning til å bruke lokalene uten at de er bestilt via skjema på nettsiden lilletoyen.no/utleie, og leieforholdet skal bekreftes med en epost fra borettslaget. Med bekreftelsen følger en beregning av leieprisen, opplysninger hvor nøkkel kan hentes og leveres, samt branninstruks og renholdsinstruks for lokalet.
  • Leietakere som bestiller lokaler til lukket arrangement for beboere må oppgi medlemsnummer i borettslaget.
  • Av hensyn til naboer skal arrangementer holdes i rolige former, og det skal være stille etter kl 22.
  • Skal det serveres alkohol i lukket selskap må det søkes skjenkebevilling, se oslo.kommune.no/skatt-og-naring/salg-servering-og-skjenking/soke-bevilling-eller-gjore-endringer/skjenkebevilling-for-apent-og-lukket-arrangement
  • Før arrangementet starter skal leietaker gjøre seg kjent med lokalets branninstruks, og gå gjennom sjekkliste og se at alt er i orden, evt. dokumentere allerede oppståtte skader.
  • Utstyr i lokalene skal behandles aktsomt, og eventuelle skader skal meldes inn på epost, gjerne med bilde. Leietaker må påregne å betale erstatning for skader som er påført bygg eller utstyr i løpet av leieforholdet.
  • Etter arrangementet skal lokale og utstyr rengjøres tråd med gjeldende renholdsinstruks. Alle vinduer skal lukkes, innvendig lys slukkes, og dører låses når en forlater lokalet.
  • Leietaker som skal betale leie vil i ettertid motta en faktura Oslo boligforvaltning OBF.
  • Alle henvendelser vedrørende bestilte lokaler sendes melkebutikken@gmail.com

 

Renholdsplan Melkebutikken 
Daglig renhold – utføres av leietakere
Bruk av kjøkken
Matlaging skal kun skje av voksne, eller under overoppsyn av voksne.
Det er ingen matvarer på kjøkkenet i Melkebutikken, dette inkluderer krydder. 
Kjøkkenbenk, kjøleskap, komfyr, kaffetrakter skal alltid vaskes etter bruk.
Faste grupper som lager mat kan etter avtale oppbevare tørrvarer i eget skap i kjeller.
Tilgjengelig utstyr i kjøkkenskap:
Se utstyrsliste som oppslag 
Utstyr som om nødvendig må tas med hjemmefra:
Engangsservise i papp
Oppvask 
Ved adkomst skal oppvaskmaskin tømmes hvis forrige leietaker har vasket servise. 
Ved bruk av servise skal dette ryddes inn i maskin, og er maskinen mer enn halvfull skal det vaskes.
Ved bruk av mer servise enn det er plass til i en maskin, må resten enten håndvaskes, eller leietaker må vente til maskinen er ferdig, tømme, og fylle på nytt. Det er IKKE tillatt å sette igjen oppvask på benken!
Tilgjengelig utstyr i kjøkkenbenk: 
Oppvaskmiddel til maskin, Zalo, oppvaskbørster, stålull, kaffefilter, engangs vaskekluter (hvite). 
Utstyr som om nødvendig tas med hjemmefra: 
kjøkkenhåndkle, forkle
Toaletter
Doringer og servant skal alltid vaskes med gul klut etter bruk, og doskål skal om nødvendig skrubbes med dobørste. 
Papirkurv skal tømmes., og ved søl skal gulv vaskes.
Tilgjengelig utstyr i skap i kjeller:
Toalettpapir, tørkepapir, dobørste, engangs vaskekluter (gule), sprayflaske med vaskemiddel.
Avfalls-håndtering
Alt avfall skal kildesorteres, fjernes fra lokalet og plasseres i avfallsbeholderne på utsiden.
Avfallsbøtter skal ses over og rengjøres.
Det skal settes inn nye avfallsposer i avfallsbeholderne etter bruk, slik at de er klare til bruk før neste leietaker.
Tilgjengelig utstyr i kjøkkenbenk:
Avfallsbeholdere kjøkkenbenk, med blå (plastemballasje), grønne (matavfall) og hvite (restavfall) poser. Avfallsbeholder toalett (restavfall). Avfallsbøtte med lokk.
Utstyr som om nødvendig tas med hjemmefra: 
Ekstra poser til flasker, svarte søppelsekker til avfallsbøtte.
Gulv og andre flater
Renholdet på gulv skal holde «stuekvalitet», det vil si at det skal være mulig å bruke lokalene uten å ha på sko i f.eks. barnebursdag etc.
Ved selskap med servering av mat skal gulv alltid vaskes over.
Ved møter, kafé og andre arrangementer er det ikke like naturlig å ta av skoene, da må matte ved inngangsparti brukes godt og støvsuges etter bruk.
Alle møbler som brukes skal tørkes over 
Tilgjengelig utstyr i skap i kjeller:
Støvsuger med ekstra støvsugerposer, vaskebøtte med mopp og vaskemiddel, sprayflaske med vaskemiddel til møbler.
Utstyr som om nødvendig må tas med hjemmefra:
Egen sjekkliste for leietakere skal fylles ut ved adkomst og avgang.
Skader eller mangler på utstyr skal meldes vaktmester på melkebutikken@gmail.com, gjerne med bilder. 

 

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×