Melkebutikken og Brakka er borettslagets fellesrom som skal brukes til beboernes beste.


Melkebutikken:

  • Ca. 80 m, fordelt på to etasjer og inkluderer kjøkken, toalett, samt to selskapsrom. 
  • Bord, stoler, samt annet kjøkkenutstyr til 25 personer, i tillegg er kjøkkenet utstyrt med det mest nødvendige.   
  • Lokalet har trådløst internett, et Sonos lydanlegg med 3 soner i lokalet som kan kobles til via app eller via minijack, lyseffekter, samt fastmontert storskjerm og prosjektor i begge etasjer som kan kobles til via HDMI eller Google Chrome.


Brakka:

  • Ca. 50 m², med et hovedrom, et lite kjøkken og toalett. 
  • Bord og stoler til 25 personer, i tillegg er kjøkkenet utstyrt med det mest nødvendige. 
  • Prosjektor og lerret kan dessuten bestilles på e-post.

Bruksområde

  • Lukkede arrangement for beboere
    Som barnebursdag, konfirmasjon/navnedag, selskap o.l.

  • Åpne arrangement med et ideelt formål 
    Knyttet til lokalmiljøet, som møter i fotballklubben, ungdomsklubb, strikkeklubb, seniortreff o.l.
    Er det arrangører som ikke tidligere er kjent for borettslaget må det sannsynliggjøres at aktiviteten vil komme lokalmiljøet til gode.

  • Kommersielle arrangement
    Som møterom for firmaer, utsalg eller showrom for varer o.l.


Hvis det er tvil om hvilket formål leieforespørsler har, vil styret foreta en skjønnsmessig avgjørelse.


Det er kun medlemmer i borettslaget som har anledning til å bestille lokaler til slike arrangementer.


Leietider

Lokalene kan leies i tidsrommet 07.00 til 23.00. 


Leiepriser

Styret fastsetter leiepriser for ulike formål. Per i dag er prisene som følger




Per døgn2 dager/helg
Lukkede arrangement for beboereMelkebutikkenKr 500Kr 800
BrakkaKr 350Kr 550
Åpne arrangement med et ideelt formålMelkebutikkenKr 0Kr 0
BrakkaKr 0Kr 0
Kommersielle arrangementMelkebutikkenKr 1.000
BrakkaKr 500


Leieprisene kan justeres av styret uten forvarsel.


Nøkler

Både Melkebutikken og Brakka har installert elektronisk nøkkelsystem.

Det betyr at leietakere (som ikke har leid tidligere) vil få tilsendt en lenke på SMS med anmodning til å laste ned appen Unloc.

Videre vil nøkkelen bli tilgjengeliggjort via appen i god tid før leieperioden. 


Leiebetingelser

  • Det er ikke anledning til å bruke lokalene uten at de er bestilt via skjema på nettsiden (går til kalender og booking her), og leieforholdet skal bekreftes med en epost fra borettslaget. Med bekreftelsen følger en beregning av leieprisen, samt branninstruks og renholdsinstruks for lokalet.
  • Av hensyn til naboer skal arrangementer holdes i rolige former, og det skal være stille etter kl 22.
  • Skal det serveres alkohol i lukket selskap må det søkes skjenkebevilling, se oslo.kommune.no/skatt-og-naring/salg-servering-og-skjenking/soke-bevilling-eller-gjore-endringer/skjenkebevilling-for-apent-og-lukket-arrangement
  • Før arrangementet starter skal leietaker gjøre seg kjent med lokalets branninstruks, og gå gjennom sjekkliste og se at alt er i orden, evt. dokumentere allerede oppståtte skader.
  • Utstyr i lokalene skal behandles aktsomt, og eventuelle skader skal meldes inn på epost, gjerne med bilde. Leietaker må påregne å betale erstatning for skader som er påført bygg eller utstyr i løpet av leieforholdet.
  • Etter arrangementet skal lokale og utstyr rengjøres tråd med gjeldende renholdsinstruks. Alle vinduer skal lukkes, innvendig lys slukkes, og dører låses når en forlater lokalet.
  • Leietaker vil i etterkant faktureres for leieforholdet. Utgiften legges til på felleskostnadene.
    OBS! Dersom du har opprette AvtaleGiro, må du passe på at maksbeløpet du har satt, er høyt nok til å betjene felleskostnad pluss leiekostnad. 
  • Alle henvendelser vedrørende bestilte lokaler sendes melkebutikken@gmail.com

 


Renholdsplan Melkebutikken 

Daglig renhold – utføres av leietakere


Bruk av kjøkken

  • Matlaging skal kun skje av voksne, eller under overoppsyn av voksne.
  • Det er ingen matvarer på kjøkkenet i Melkebutikken, dette inkluderer krydder. 
  • Kjøkkenbenk, kjøleskap, komfyr, kaffetrakter skal alltid vaskes etter bruk.
  • Faste grupper som lager mat kan etter avtale oppbevare tørrvarer i eget skap i kjeller.
  • Tilgjengelig utstyr i kjøkkenskap:
  • Se utstyrsliste som oppslag 
  • Utstyr som om nødvendig må tas med hjemmefra:
    • Engangsservise i papp
    • Oppvask
  • Ved adkomst skal oppvaskmaskin tømmes hvis forrige leietaker har vasket servise.
  • Ved bruk av servise skal dette ryddes inn i maskin, og er maskinen mer enn halvfull skal det vaskes.
  • Ved bruk av mer servise enn det er plass til i en maskin, må resten enten håndvaskes, eller leietaker må vente til maskinen er ferdig, tømme, og fylle på nytt. Det er IKKE tillatt å sette igjen oppvask på benken!
  • Tilgjengelig utstyr i kjøkkenbenk: 
    • Oppvaskmiddel til maskin, Zalo, oppvaskbørster, stålull, kaffefilter, engangs vaskekluter (hvite). 
    • Utstyr som om nødvendig tas med hjemmefra: 
    • Kjøkkenhåndkle, forkle


Toaletter

  • Doringer og servant skal alltid vaskes  og doskål skal om nødvendig skrubbes med dobørste.
  • Papirkurv skal tømmes, og ved søl skal gulv vaskes.
  • Tilgjengelig utstyr i skap i kjeller:
    • Toalettpapir, tørkepapir, dobørste, engangs vaskekluter , sprayflaske med vaskemiddel.



Avfalls-håndtering

  • Alt avfall skal kildesorteres, fjernes fra lokalet og plasseres i avfallsbeholderne på utsiden.
  • Avfallsbøtter skal ses over og rengjøres.
  • Det skal settes inn nye avfallsposer i avfallsbeholderne etter bruk, slik at de er klare til bruk før neste leietaker.


Tilgjengelig utstyr i kjøkkenbenk:

  • Avfallsbeholdere kjøkkenbenk, med blå (plastemballasje), grønne (matavfall) og hvite (restavfall) poser. Avfallsbeholder toalett (restavfall). Avfallsbøtte med lokk.


Utstyr som om nødvendig tas med hjemmefra: 

  • Ekstra poser til flasker, gjennomsiktige søppelsekker til avfallsbøtte.


Gulv og andre flater

  • Renholdet på gulv skal holde «stuekvalitet», det vil si at det skal være mulig å bruke lokalene uten å ha på sko i f.eks. barnebursdag etc.
  • Ved selskap med servering av mat skal gulv alltid vaskes over.
  • Ved møter, kafé og andre arrangementer er det ikke like naturlig å ta av skoene, da må matte ved inngangsparti brukes godt og støvsuges etter bruk.
  • Alle møbler som brukes skal tørkes over 


Tilgjengelig utstyr i skap i kjeller:

  • Støvsuger med ekstra støvsugerposer, vaskebøtte med mopp og vaskemiddel, sprayflaske med vaskemiddel til møbler.


Egen sjekkliste for leietakere skal fylles ut ved adkomst og avgang.

Skader eller mangler på utstyr skal meldes vaktmester på melkebutikken@gmail.com, gjerne med bilder. 


Hjertestartere

Begge våre utleielokaler er utstyrt med hver sin hjertestarter (SAM 350 P). Nedenfor kan du se veiledning for bruk av hjertestarteren.